دنیای دندانپزشکی

مطالب و مقالات بسیار و مفید دندانپزشکی | مطالبی ارزشمند درباره رعایت بهداشت دهان و دندان

دنیای دندانپزشکی

مطالب و مقالات بسیار و مفید دندانپزشکی | مطالبی ارزشمند درباره رعایت بهداشت دهان و دندان

برای اینکه قشنگ بخندیم چقدر باید هزینه کنیم؟

شما هم دوست داری لبخند زیبایی داشته باشی پس این مطلب رو بخون

قطعا شما هم با برخی افراد برخورد کرده اید که هنگام خندیدن و لبخند، مقدار زیادی از لثه شان دیده می شود. به این حالت خنده لثه ای (به انگلیسی Gummy Smile) می گویند. نمایان شدن بیش از حد لثه ها، خود مشکلی در زیبایی لبخند افراد به وجود می آورد.

لبخند لثه ای 654564456

علل و دلایل

خنده لثه ایی می تواند دلایل مختلفی مانند: بلند بودن ارتفاع فک بالا، کوتاه بودن لب بالا و یا کوتاه بودن دندانها باشد.

ممکن است درمان لبخند لثه ای در مواردی بسیار پیشرفته باشد و علت اسکلتی و فکی داشته باشد، که در این صورت جراحی فک و صورت انجام می شود.

اما در مواردی که لبخند لثه ای زیاد شدید و پیشرفته نباشد و همچنین در مواردی که دلیل این عارضه کوتاه بودن دندان ها باشد، میتوان با جراحی لثه این مشکل را کاملا برطرف کرده و یا تا حد بسیار زیادی آن را اصلاح کرد.

همانطور که متوجه شدید قیمت جراحی و درمان خنده لثه ای بسته به شرایط و وضعیت مشکل افراد می تواند متفاوت باشد, به همین علت برای اطلاع از قیمت ها و تعرفه های رو بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دندان هایمان را جرم گیری بکنیم یا جرم گیری نکنیم؟

آیا نمی دونید باید چیکار کنید با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی رو در این مورد به شما بدیم

بلیچینگ دندان در صورتی که با روشی اصولی و صحیح و دقت لازم (زیر نظر دندانپزشک) انجام شود هیچگونه ضرر و اثر سوء نخواهد داشت و برای شما کاملا بی ضرر است.

بعد از بلیچینگ و جرم گیری دندانها ممکن است گاهی به طور موقت دندان هایتان مقداری حساس شود که پس از چند روز این حساسیت نیز بهبود می یابد. (در این مواقع استفاده از خمیر دندانهای مخصوص ضدحساسیت توصیه میشود.)

دندان 564456465

توجه ۱: نباید تصور شود یکبار که دندان هایتان را سفید کردید دیگر هیچ وقت به سفید کردن و جرم گیری آن ها احتیاجی نخواهید داشت. سفید کردن دندان ها (بلیچینگ) آثار همیشگی ندارد ولی دندانها معمولا چند سالی سفید باقی می مانند, البته این مورد به خود شما بستگی دارد که چگونه از دندانهایتان مراقبت کنید.

توجه ۲: کشیدن سیگار و مصرف دخانیات, نوشیدن زیاد نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای پر رنگ، استفاده زیاد از نوشابه های رنگی که برای سلامتی هم مضر هستند و همچنین عدم توجه به بهداشت دهان و دندان، از عواملی می باشند که باعث می شوند مدت زمان دوام جرم گیری و بلیچینگ دندانها کمتر شود.

توجه ۳: بلیچینگ دندان باعث سفید و روشن تر شدن دندانها به اندازه ۲ – ۳ – ۴ درجه می شود. البته میزان سفید شدن دندانها بسته به جنس دندان ها و نوع  بدرنگی و لکه های روی آنها در افراد مختلف متفاوت می باشد و در بعضی از بدرنگی های دندانی بلیچینگ تاثیر بسیار زیاد و شگرفی می گذارد.