دنیای دندانپزشکی

مطالب و مقالات بسیار و مفید دندانپزشکی | مطالبی ارزشمند درباره رعایت بهداشت دهان و دندان

دنیای دندانپزشکی

مطالب و مقالات بسیار و مفید دندانپزشکی | مطالبی ارزشمند درباره رعایت بهداشت دهان و دندان

پیشگیری از ایجاد جرم روی دندانها

اطلاعاتی درباره جرم دندان ها و اینکه چطور می توان از ایجاد جرم بر روی دندان ها جلوگیری کرد.


جرم در دندان های همه خانم ها و آقایان وجود دارد, زیرا باکتری ها در دهان افراد و به طور مداوم و همیشگی در حال رشد و تکثیر می باشند. باکتری های دهان و دندان از مواد غذایی موجود در دهان و بزاق تغذیه و رشد می کنند.

  

جرم دندان 6546546

بعد از صرف غذا وقتی که اسید حاصل از جرم به دندان ها حمله می کند حفره هایی بر روی دندان فرد ایجاد می شود. با افزایش حملات اسیدی بر دندان ها، مینای دندان تجزیه شده و حتی باعث ایجاد حفره نیز می شود. اگر جرم دندان ها برطرف نشود، لثه ها و نواحی اطراف دندانها آسیب می بینند و در نهایت جرم ها باعث ورم لثه می شود. پیشنهاد میشه مطلب نکات مهم درباره جرم گیری دندان ها نیز مطالعه شود.

علائم و نشانه های ورم لثه به شرح زیر می باشد:

۱- قرمزی لثه
۲- تورم لثه
۳- خون ریزی لثه

راه و روش های پیشگیری از ایجاد جرم بر روی دندان ها

خانم یا آقا نمی تواند جلوی ایجاد جرم بر روی دندان هایش را بگیرید, اما با رعایت چند نکته ساده می توانید از پیشرفت جرم دندان جلوگیری کرده و به دنبال آن از بیماری های لثه پیشگیری کند.

این نکات ساده به شرح زیر می باشند:

حداقل ۲ بار در روز دندان هایتان را مسواک بزنید. قبلا در مورد روش صحیح مسواک زدن و اینکه روزانه چند بار مسواک بزنیم در سایت مطلب گذاشته ایم. با این کار (یعنی روزانه ۲ بار مسواک زدن) جرم ها از سطوح دندان ها برطرف می شوند.

استفاده خوب, صحیح و منظم از نخ دندان (با انجام این کار نیز جرم های موجود در بین دندان ها, زیر لثه و قسمت هایی که با مسواک زدن تمییز نمی شوند از بین رفته و دندان های تمیز تر و سالم تری خواهیم داشت.

محدود کردن مصرف خوردنی های قندی و نشاسته دار

معاینه مرتب و منظم دندان ها توسط دندانپزشکان دز کلینیک دندانپزشکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.